Молодий студент запитав священика: «Чому Бог дав шосту
заповідь і вимагає строгого її збереження?» Той відповів: «Мій друже,
якщо б не було шостої Божої заповіді, тоді ані тебе, ані мене не було б
на світі».
У Божих планах подружній стан має сповняти велику роль і святу мету:
приводити на світ дітей та їх виховувати для людського роду. І тому Бог,
даючи кожній людині здатність продовжувати себе в дітях, вклав у серце
чоловіка та жінки взаємну привабливість, потяг. Якраз ця взаємна
привабливість спонукає їх до життя в подружньому стані. Хто вступає в
подружжя, бере на себе великі, важкі й відповідальні, Богом покладені
обов'язки. Тож Господь Бог, маючи на увазі тягар подружнього життя, дав
подругам привілей на взаємну подружню повинність. Без нього життя в
подружжі нікого не приваблювало б. Тому всяке бажання і нахил поза
подружжям шукати уподобання та задоволення тілесної похоті є
недозволеним і грішним, бо противиться меті, яку Господь призначив
подружньому станові, нівечить Божі плани. Для охорони святості й
привілеїв подружнього стану Бог дав 6-ту й 9-ту Заповіді.
Гріхи проти 6-ої і 9-ої Божих заповідей
Як можна згрішити проти цих Заповідей? Проти них можна провинитися у різний спосіб: думкою, словом, ділом. Коли говоримо про гріх,
то завжди треба мати на увазі, що тільки тоді виникає провина, коли
хтось свідомо й добровільно бажає чи робить щось, що забороняє шоста
Божа заповідь.
Бог бачить серце й душу людини, тому можна згрішити самим бажанням і
уподобанням в тому, що грішне й недозволене. Так вчить Ісус Христос: «Із
серця походять лихі думки, убивства, перелюби, розпуста, крадіжки,
фальшиве свідчення, богохульства» (Мт. 15, 19). А при іншій нагоді
наголошує: «А я кажу вам, що кожний, хто дивиться на жінку з пожаданням,
той вже вчинив перелюб з нею у своїм серці» (Мт. 5, 28). Своєю бесідою
грішить проти шостої Божої заповіді той, хто вживає сороміцькі слова,
погані і двозначні жарти та пісні, веде непристойні бесіди, передусім у
присутності дітей.
Гріхи нечистоти здійснюються через самонасилля, уподобання у
нескромних малюнках, читання порнографічних та еротичних книжок, які
розпалюють почуттєві похоті, оглядання фільмів, що суперечать
християнській моралі. Дівчата й жінки грішать браком соромливості та
нескромністю свого одягу.
Св. апостол Павло каже: «Учинки тіла явні: розпуста, нечистота,
розгнузданість... і ті, що таке чинять, Царства Божого не успадкують»
(Гал. 5, 19-21).
Спокуси до гріхів нечистоти
Що таке спокуси? Це різні думки, бажання чи нагоди, які спонукають
нас до гріхів, наприклад, крадіжки, гнів, помста і т.п. З усіх спокус
найбільш небезпечні спокуси до гріхів нечистоти, бо вони — вияв лихих
похотей тіла. Св. Іван Золотоустий про небезпеку до таких гріхів казав:
«Похіть тіла — вогонь, і то вогонь невгасимий та постійний. Це пес
скажений і лютий. І хоч би ти тисячі разів його відганяв, він тисячі
разів нападає й не відступає. Страшне полум'я вугілля, але полум'я
похоті ще страшніше. В тій війні ми ніколи не маємо перемир'я». Тут
треба зауважити, що спокуси самі по собі ще не є гріхом, поки хтось
свідомо їх відкидає і за ними не йде. Вони щойно тоді стають гріхом,
коли хтось їх приймає та в них любується. З іншими спокусами можна
боротися, але зі спокусами нечистоти — ні. Від них треба зараз же тікати
й уникати всяких нагод, що до них ведуть. Найкраще під час таких спокус
молитися, а особливо просити Пречисту Діву Марію про допомогу та
охорону. Тут суттєво допомагає також часта сповідь і св. Причастя.
Наслідки гріхів нечистоти
Гріхи нечистоти несуть зі собою страшні наслідки для душі й тіла.
Вони руйнують у нашій душі Божу ласку і Боже життя. На випадок наглої
смерті у тяжкому грісі ми втратили б спасіння нашої душі. Вони
затемнюють розум, ослаблюють волю, спонукаючи до грішної звички, якої
важко позбутися. За такими гріхами наче тінь іде неспокій і докори
сумління. Св. апостол Павло застерігає: «Знайте, що жодний розпусник чи
нечистий не матиме спадщини у Христовому і Божому Царстві» (Еф. 5, 5).
Гріхи нечистоти часто ведуть до руїни здоров'я через заразливі
венеричні недуги. У США через розпусту щоденно заражається венеричними
хворобами 33 тисячі осіб, а щорічно спостерігається 12 мільйонів таких
випадків, здебільшого серед осіб віком 15-55 років.
Звертає на себе увагу й нова пошесть — гомосексуалізм та лесбіянство.
Це психічна чи набута недуга, тобто сексуальний потяг до осіб своєї
статі. Саме статеве бажання не є гріхом, бо це природньо. Коли ж
гомосексуалісти чи лесбіянки вступають в інтимний зв'язок з особами
своєї статі, — тяжко грішать, бо їхні акти аморальні, грішні. Св. Письмо
такі гріхи строго осуджує. В книзі Левіт читаємо: «З чоловіком не будеш
сходитися, як сходишся з жінкою: це гидота. Коли чоловік зійдеться з
чоловіком так, як із жінкою, обидва вчинили гидоту; смертю їх покарати;
кров їхня на них» (18, 22 і 20, 13) Св. апостол Павло говорить, що
Господь Бог, караючи поган за ідолопоклонство, видав їх «ганебним
пристрастям, бо їхні жінки змінили природні вживання на протиприродні,
так само й чоловіки» (Рим. 1, 26-27). Гріх гомосексуалізму спонукав
поширенню такої страшної заразливої хвороби, як СНІД, що несе зі собою
інфекції та розлад нервової системи. За протиприродні гріхи Бог покарав
два старовинні міста Содому й Гомору. Вогонь і сірка знищили всіх
жителів тих міст, навіть дітей, тварин й рослин. На тому місці постало
Мертве море, де завмерло всяке життя.
Гріхи нечистоти — гидота перед Богом
Господь Бог гидує всіма гріхами, але передусім гріхами проти 6-ої і
9-ої Божих заповідей. А це тому, що Він створив людину на свій образ і
подобу, а гріхи нечистоти нищать у людині Божий образ. Св. апостол Павло
ясно говорить: «Тілесні не можуть подобатися Богові» (Рим. 8, 8).
Людське серце через св. Тайну Хрещення і Божу ласку стає храмом Святого
Духа. А гріх нечистоти руйнує Божий храм у серці людини. Тому св.
апостол Павло каже: «Хіба не знаєте, що тіла ваші — члени Христові?..
Хіба не знаєте, що тіло ваше — храм Святого Духа, який живе у вас? Його
ви маєте від Бога, тож уже не належите до себе самих. Ви-бо куплені
високою ціною! Тож прославляйте Бога у вашому тілі!» (1 Кор. 6, 15-20).
Гріхи нечистоти принижують християнську гідність людини. Тих, які
віддаються гріхам нечистоти, св. Іван Золотоустий називає найбільшими
рабами: «Про чоловіка, що його душа в неволі й полоні пристрастей, хоча
назовні того по ньому не пізнати, я скажу, що він з усіх найбільший раб,
тому що в ньому глибоко закорінилася гріховна гарячка, і насильна влада
пристрастей запанувала у самій душі».
Св. Теодор Студит, заохочуючи до великої пошани і зберігання 6-ої та
9-ої Божих заповідей, до чуйності та боязні щодо гріхів нечистоти й
перестерігаючи перед вогнем похотей тіла, каже: «Ти живеш з диким
звірем, з лютим левом — тілом. Якщо ти не приготуєш для нього меча, то
він тебе зловить, розідре й погубить».
Матеріал опрацьював Пилип Віктор
Джерело: http://Джерело: Парафія Вознесіння Господньго, м. Дубно |